1. GÜN
|
|
Saat
|
Etkinlikler
|
09.00 -
10.15
|
Etkinlik 1: Neden Derslerimize BİT Entegre Etmeliyiz
?
AMAÇ: Öğretmenlere, derslere BİT entegre etmenin bir öğrenme problemini
çözmek üzere dersi planlama süreci olması gerektiği bakış açısını
kazandırmak. Derslere BİT entegrasyonu ile hangi öğrenme problemlerinin
çözülebileceğini tartışarak deneyimlemek ( Eğiticı: Feza Orhan)
|
10.15 - 10.30
|
Ara Öğün Arası
|
10.30-
12.00
|
Etkinlik 2: Başarılı Bir Teknoloji Entegrasyonunun
Püf Noktaları Nelerdir?
AMAÇ: Derslere BİT entegre ederken, başarılı bir entegrasyon için olmazsa
olmazları tartışmak. Başarılı bir teknoloji entegrasyonunu için Teknoloji
Entegrasyonu Planlama Modelinin özelliklerini açıklamak ve her entegrasyon
sürecinin bir modele bağlı olduğunu örneklerle tartışmak
|
12.00-
13.00
|
Öğle Yemeği Arası
|
13.00-
14.15
|
Etkinlik 3: Derse Öğrenci Katılımını Artırmak için
BİT Entegrasyonu
AMAÇ: Kırk dakikalık klasik bir derste, öğretmenin etkili bir soru- cevap
tekniği ile veya öğrencileri tahtaya kaldırmakla en fazla 15-20 öğrenciyi
derse aktif olarak katabilmektedir. Oysa web 2.0 araçları kullanarak
öğretmen, 60 kişilik bir sınıfta dahi tüm öğrencileri aktif olarak derse
katabilir. Bu etkinliğin amacı, sınıftaki her bir öğrencinin derse aktif
katılımının önemini tartışmak ve bu tür öğrenme ortamları tasarlayabilmek
için Tagul, Wordle vb. web. 2.0 araçlarını, özelliklerini, nasıl
kullanacağını öğrenmek ve kullanmaktır ( Eğitici::Işıl BoyErgül)
|
14.15-
14.30
|
Ara Öğün Arası
|
14.30-
16.00
|
Etkinlik 3 (devam): Derse Öğrenci Katılımını
Artırmak için BİT Entegrasyonu
AMAÇ: Bu etkinliğin amacı, sınıftaki her bir öğrencinin derse aktif
katılımını sağlayacak Tagul, Wordle/Poll, Everywhere web. 2.0 araçlarının
entegre edildiği ders planları geliştirmek ve mikro öğretim uygulaması ile
deneyimlemektir.
|
2. GÜN
|
|
09.00-
10.15
|
Etkinlik 4: Anlık Dönüt ile Sınıf içi
Değerlendirme Ortamı Oluşturmak için BİT Entegrasyonu
AMAÇ: Kırk dakikalık klasik
bir derste öğretmenin en fazla 15-20 öğrenciye anında dönüt verebilme olanağı
vardır. Diğer taraftan web 2.0 araçları ile öğretmen 60 kişilik bir sınıfta
dahi tüm öğrencilere anında dönüt verebilecek uygulamalar yapabilir. Bu
etkinliğin amacı, sınıftaki her bir öğrencinin dönüt alabileceği öğrenme ortamları
tasarlayabilmek için Kahoot, Plickers, vb. web. 2.0 araçlarını, özelliklerini, nasıl kullanacağını
öğrenmektir ( Eğitici:Ayşegül Liman Kablan)
|
10.15-
10.30
|
Ara
Öğün Arası
|
10.30-
12.00
|
Etkinlik 4 (devam): Anlık Dönüt ile Sınıf
içi Değerlendirme Ortamı Oluşturmak için BİT Entegrasyonu
AMAÇ: Bu etkinliğin amacı,
sınıftaki her bir öğrencinin anında dönüt alabilmesini sağlayacak Kahoot,
Plickers vb. web. 2.0 araçlarının entegre edildiği
ders planları geliştirmek ve mikro öğretim uygulaması ile deneyimlemektir.
|
12.00-
13.00
|
Öğle
Yemeği Arası
|
13.00-
14.15
|
Etkinlik 5: Bireysel Öğrenme Ortamları
Oluşturmak için BİT Entegrasyonu
AMAÇ: Klasik bir dersteki
sınıf içi etkinliklerde öğrenciler genel olarak sınıf ortalamasının hızına
uyarak etkinliklere katılım göstermek zorundadırlar. Halbuki her öğrencinin
kendi hızına göre ilerlemesi ve ihtiyaç duyduğu kadar tekrar yapabilmesi
öğrenme için önemli bir fırsattır. Edpuzzle uygulaması ile öğretmenler büyük
grup çalışması olarak kullanılan video materyallerini, bireysel öğrenme
araçlarına çevirebilme olanağı yakalamaktadırlar. Bu etkinliğin amacı, video
materyallerini, bireysel öğrenme araçlarına çevirmeye olanak tanıyan
Eddpuzzle web 2.0 aracını, özelliklerini, nasıl kullanılacağını öğrenmektir
|
14.15-
14.30
|
Ara
Öğün Arası
|
14.30-
16.00
|
Etkinlik 5 (devam): Bireysel Öğrenme
Ortamları Oluşturmak için BİT Entegrasyonu
AMAÇ: Bu etkinliğin amacı,
sınıftaki her bir öğrencinin kendi hızına göre ve istediği kadar tekrar
ederek ve etkin katılım gösterebileceği
öğretmen tarafından Edpuzzel uygulaması ile geliştirilmiş bir ders
planı geliştirmek ve uygulamaktır.
|
3. GÜN
|
|
09.00-
10.15
|
Etkinlik 6: Öğrencilerin Öğrenme Performanslarını Artırmak
için BİT Entegrasyonu
AMAÇ: Klasik
bir derste sınıf içi etkinliklerde öğrencilerin bir kısmının derse katılma,
verilen etkinlikleri yapma, ödevlerini tamamlama ile ilgili performansları
düşük olmaktadır. Bu etkinliğin amacı
öğrencilerin sınıf içi ve sınıf dışı performanslarını yükseltmelerine olanak
sağlayacak ClasDojo uygulamasını öğretmenlere tanıtmak, özelliklerini
göstermek ve kullanabilme becerisi kazandırmaktır ( Eğitici:Esra Bülbül Şoltan)
|
10.15-
10.30
|
Ara Öğün
Arası
|
10.30-
12.00
|
Etkinlik 7: Öğrencilerin Zenginleştirilmiş Proje Sunumları
Yapabilmeleri için BİT Entegrasyonu
AMAÇ: Her
öğretmenin dönem içerisinde öğrencilerine verdikleri proje ödevlerini,
öğrenciler arkadaşlarına sunarken kullanılan materyaller poster, elektronik
sunum materyali ile sınırlı kalmaktadır. Bu etkinliğin amacı, öğretmenlere
öğrencilerin proje sunumlarında kullanabilecekleri sanal ortamlar
yaratmalarına olanak sağlayan Green Screen ve Hologram uygulamalarını
tanıtmak, özelliklerini vermek ve her bir öğretmen grubunun bir uygulama ile
deneyim kazanmasını sağlamaktır( Eğitici:Esra Bülbül Şoltan)
|
12.00-
13.00
|
Öğle Yemeği
Arası
|
13.00 -
14.15
|
Etkinlik 8: Grup Çalışması
ve Mikro Öğretim
Grup Çalışması
AMAÇ: Bu
etkinliğin amacı, öğretmenlerin küçük grup çalışması ile yaptıkları beş
etkinlikte kazandıkları davranışları gerçek bir öğrenme durumuna yönelik
olarak uygulamalarıdır (Eğitici: Tüm grup)
|
14.15-
14.30
|
Ara Öğün
Arası
|
14.30-
16.00
|
Etkinlik 8 (devam):
Mikro Öğretim
AMAÇ: Bu
etkinliğin amacı, öğretmenlerin küçük grup çalışması ile yaptıkları beş
etkinlikte kazandıkları davranışları sergileyecekleri bir performans
uygulaması gerçekleştirmektir.
|
Etkinlik Programı
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)