Etkinlik Programı

1. GÜN
Saat
Etkinlikler
09.00 - 
10.15
Etkinlik 1: Neden Derslerimize BİT Entegre Etmeliyiz ?
AMAÇ: Öğretmenlere, derslere BİT entegre etmenin bir öğrenme problemini çözmek üzere dersi planlama süreci olması gerektiği bakış açısını kazandırmak. Derslere BİT entegrasyonu ile hangi öğrenme problemlerinin çözülebileceğini tartışarak deneyimlemek Eğiticı: Feza Orhan)
10.15 - 10.30             
Ara Öğün Arası
10.30- 
12.00
Etkinlik 2: Başarılı Bir Teknoloji Entegrasyonunun Püf Noktaları Nelerdir?
AMAÇ: Derslere BİT entegre ederken, başarılı bir entegrasyon için olmazsa olmazları tartışmak. Başarılı bir teknoloji entegrasyonunu için Teknoloji Entegrasyonu Planlama Modelinin özelliklerini açıklamak ve her entegrasyon sürecinin bir modele bağlı olduğunu örneklerle tartışmak  Eğitici:Feza Orhan)
12.00- 
13.00
Öğle Yemeği Arası
13.00- 
14.15
Etkinlik 3: Derse Öğrenci Katılımını Artırmak için BİT Entegrasyonu
AMAÇ: Kırk dakikalık klasik bir derste, öğretmenin etkili bir soru- cevap tekniği ile veya öğrencileri tahtaya kaldırmakla en fazla 15-20 öğrenciyi derse aktif olarak katabilmektedir. Oysa web 2.0 araçları kullanarak öğretmen, 60 kişilik bir sınıfta dahi tüm öğrencileri aktif olarak derse katabilir. Bu etkinliğin amacı, sınıftaki her bir öğrencinin derse aktif katılımının önemini tartışmak ve bu tür öğrenme ortamları tasarlayabilmek için Tagul, Wordle vb. web. 2.0 araçlarını, özelliklerini, nasıl kullanacağını öğrenmek ve kullanmaktır ( Eğitici::Işıl BoyErgül)
14.15- 
14.30
Ara Öğün Arası
14.30- 
16.00
Etkinlik 3 (devam): Derse Öğrenci Katılımını Artırmak için BİT Entegrasyonu
AMAÇ: Bu etkinliğin amacı, sınıftaki her bir öğrencinin derse aktif katılımını sağlayacak Tagul, Wordle/Poll, Everywhere web. 2.0 araçlarının entegre edildiği ders planları geliştirmek ve mikro öğretim uygulaması ile deneyimlemektir.
2. GÜN
09.00- 
10.15
Etkinlik 4: Anlık Dönüt ile Sınıf içi Değerlendirme Ortamı Oluşturmak için BİT Entegrasyonu
AMAÇ: Kırk dakikalık klasik bir derste öğretmenin en fazla 15-20 öğrenciye anında dönüt verebilme olanağı vardır. Diğer taraftan web 2.0 araçları ile öğretmen 60 kişilik bir sınıfta dahi tüm öğrencilere anında dönüt verebilecek uygulamalar yapabilir. Bu etkinliğin amacı, sınıftaki her bir öğrencinin dönüt alabileceği öğrenme ortamları tasarlayabilmek için Kahoot, Plickers, vb. web. 2.0 araçlarını, özelliklerini, nasıl kullanacağını öğrenmektir ( Eğitici:Ayşegül Liman Kablan)
10.15- 10.30             
Ara Öğün Arası
10.30- 
 12.00
Etkinlik 4 (devam): Anlık Dönüt ile Sınıf içi Değerlendirme Ortamı Oluşturmak için BİT Entegrasyonu
AMAÇ: Bu etkinliğin amacı, sınıftaki her bir öğrencinin anında dönüt alabilmesini sağlayacak  Kahoot, Plickers vb. web. 2.0 araçlarının entegre edildiği ders planları geliştirmek ve mikro öğretim uygulaması ile deneyimlemektir.
12.00- 
13.00
Öğle Yemeği Arası
13.00- 
14.15
Etkinlik 5: Bireysel Öğrenme Ortamları Oluşturmak için BİT Entegrasyonu
AMAÇ: Klasik bir dersteki sınıf içi etkinliklerde öğrenciler genel olarak sınıf ortalamasının hızına uyarak etkinliklere katılım göstermek zorundadırlar. Halbuki her öğrencinin kendi hızına göre ilerlemesi ve ihtiyaç duyduğu kadar tekrar yapabilmesi öğrenme için önemli bir fırsattır. Edpuzzle uygulaması ile öğretmenler büyük grup çalışması olarak kullanılan video materyallerini, bireysel öğrenme araçlarına çevirebilme olanağı yakalamaktadırlar. Bu etkinliğin amacı, video materyallerini, bireysel öğrenme araçlarına çevirmeye olanak tanıyan Eddpuzzle web 2.0 aracını, özelliklerini, nasıl kullanılacağını öğrenmektir  Eğitici:Ayşegül Liman Kablan)
14.15- 
14.30
Ara Öğün Arası
14.30- 
16.00
Etkinlik 5 (devam): Bireysel Öğrenme Ortamları Oluşturmak için BİT Entegrasyonu
AMAÇ: Bu etkinliğin amacı, sınıftaki her bir öğrencinin kendi hızına göre ve istediği kadar tekrar ederek ve etkin katılım gösterebileceği  öğretmen tarafından Edpuzzel uygulaması ile geliştirilmiş bir ders planı geliştirmek ve uygulamaktır.
3. GÜN
09.00- 
10.15
Etkinlik 6: Öğrencilerin Öğrenme Performanslarını Artırmak için BİT Entegrasyonu
AMAÇ: Klasik bir derste sınıf içi etkinliklerde öğrencilerin bir kısmının derse katılma, verilen etkinlikleri yapma, ödevlerini tamamlama ile ilgili performansları düşük olmaktadır.  Bu etkinliğin amacı öğrencilerin sınıf içi ve sınıf dışı performanslarını yükseltmelerine olanak sağlayacak ClasDojo uygulamasını öğretmenlere tanıtmak, özelliklerini göstermek ve kullanabilme becerisi kazandırmaktır ( Eğitici:Esra Bülbül Şoltan)
10.15- 10.30             
Ara Öğün Arası
10.30- 
12.00
Etkinlik 7: Öğrencilerin Zenginleştirilmiş Proje Sunumları Yapabilmeleri için BİT Entegrasyonu
AMAÇ: Her öğretmenin dönem içerisinde öğrencilerine verdikleri proje ödevlerini, öğrenciler arkadaşlarına sunarken kullanılan materyaller poster, elektronik sunum materyali ile sınırlı kalmaktadır. Bu etkinliğin amacı, öğretmenlere öğrencilerin proje sunumlarında kullanabilecekleri sanal ortamlar yaratmalarına olanak sağlayan Green Screen ve Hologram uygulamalarını tanıtmak, özelliklerini vermek ve her bir öğretmen grubunun bir uygulama ile deneyim kazanmasını sağlamaktırEğitici:Esra Bülbül Şoltan) 
12.00- 
13.00
Öğle Yemeği Arası
13.00 - 
14.15
Etkinlik 8: Grup Çalışması  ve Mikro Öğretim
Grup Çalışması
AMAÇ: Bu etkinliğin amacı, öğretmenlerin küçük grup çalışması ile yaptıkları beş etkinlikte kazandıkları davranışları gerçek bir öğrenme durumuna yönelik olarak uygulamalarıdır (Eğitici: Tüm grup)
14.15-
14.30
Ara Öğün Arası
14.30-
16.00
Etkinlik 8 (devam):  Mikro Öğretim
AMAÇ: Bu etkinliğin amacı, öğretmenlerin küçük grup çalışması ile yaptıkları beş etkinlikte kazandıkları davranışları sergileyecekleri bir performans uygulaması gerçekleştirmektir.